Prinsip Kekeliruan Muscle - Fitness Angela Salvagno & Fitness News

Pusingan 28: Apakah Latihan Membina Bangunan Yang Terbaik?

Salah satu prinsip asas latihan ialah prinsip latihan kekeliruan otot. Prinsip ini adalah tentang memastikan bahawa anda mempunyai kepelbagaian dalam latihan anda melalui set, reps, latihan, dan tempoh rehat. Teori ini adalah bahawa dengan berbuat demikian, otot anda sentiasa akan dicabar dan berkembang sebagai hasilnya.

Ia juga penting secara umum untuk melatih otot dari kedudukan yang paling berkesan, di mana ia mempunyai kelebihan mekanikal yang paling besar. Ia adalah sama penting untuk menambah latihan ini dengan orang lain menggunakan pelbagai sudut. Otot tidak boleh dibenarkan menyesuaikan diri dengan senaman ke titik di mana senaman tidak berkesan dan tidak menyebabkan hipertropi. Pelbagai juga akan berfungsi untuk meningkatkan motivasi juga.

Kekeliruan otot berfungsi dengan baik untuk program umum, atau untuk keluar dari dataran tinggi semasa rejimen berasaskan periodik konvensional. Dengan program tradisional yang dirancang di sekitar kitaran tertentu, mungkin untuk mengubah senaman dengan kerap untuk mengalami prestasi yang optimum. Dalam kes di mana matlamatnya adalah hipertropi atau kekuatan mutlak, disarankan untuk hanya menggunakan kekeliruan otot apabila badan itu telah sepenuhnya disesuaikan dengan rangsangan latihan.

Pendekatan yang baik untuk menggunakan kekeliruan otot adalah untuk merancang rutin latihan kekuatan mingguan yang merangkumi tiga atau empat hari yang berbeza radikal. Dengan pendekatan sedemikian, anda keseluruhan program latihan dibina atas prinsip kekeliruan otot. Anda boleh dengan mudah mengekalkan jadual sedemikian untuk kitaran latihan selama 12 minggu.

Selepas 12 minggu, anda akan berpindah ke kitaran 12 minggu yang berbeza, dengan memberi tumpuan kepada bentuk latihan yang berlainan. Ini mengambil prinsip kekeliruan otot lebih jauh lagi. Sudah tentu prinsip ini berlaku untuk semua aktiviti kecergasan, termasuk kardio, sprint, dan latihan teras.

Satu lagi cara untuk menggunakan prinsip kekeliruan adalah untuk mengubah latihan. Sebagai contoh, jika anda melakukan barbeku cenderung menekan dada, anda boleh menggunakan mesin poket cincin kekuatan satu minggu dan kemudian pada minggu berikutnya anda boleh melakukan dumbbell cenderung menekan. Anda masih bekerja otot dada atas, tetapi anda memukul mereka dari sudut yang berbeza, dan ini secara teori akan merangsang pertumbuhan otot baru.

Selamat Mengangkat!

Tonton video itu: Cara Tetap Hutang: Warren Buffett – Masa Depan Kewangan Pemuda Amerika (1999)

Like this post? Please share to your friends:
Tinggalkan Balasan

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: