Perubahan Sepintas Lalu untuk Massa Otot Maksimum - Kebugaran Angela Salvagno & Berita Kebugaran

Makan Terlalu Boleh Meningkatkan Pertumbuhan Otot?

Saya telah membincangkan beberapa aspek yang diperlukan untuk membina otot. Dari bilangan wakil yang ideal untuk pemisahan latihan yang terbaik, terdapat banyak perbincangan mengenai subjek cara terbaik untuk membina lebih banyak otot, dan dengan alasan yang baik. Itulah sebabnya kebanyakan orang yang terlibat dalam apa-apa jenis usaha berkaitan kecergasan mahu membina lebih banyak otot. Sekiranya tidak kerana sebab fungsi maka sebab estetik. Mari kita berpura-pura bahawa kita tidak semua nampak kuat seperti yang kita suka kuat. Realitinya ialah di dunia ini yang sering menjadi perkara paling berat yang kita akan angkat adalah kanak-kanak atau beg barang runcit, keperluan untuk dapat mengecilkan wakil-wakil di gim adalah semata-mata untuk sebab-sebab penampilan atau untuk merasakan diri sendiri. Dengan kata itu, mari kita lihat apa yang perlu kita lakukan untuk membina lebih banyak otot.

Satu lagi sebab subjek ini mendapat begitu banyak perhatian kerana ia tidak semudah yang anda fikirkan. Sekiranya membina otot semudah pergi ke gym, mengangkat berat dan makan banyak, maka tidak ada sedikit pun untuk dibincangkan. Melangkah ke gim dan mengangkat berat badan pasti akan berlaku jika hipertropi otot adalah matlamat, tetapi bagaimana yang dilakukan adalah sesuatu yang perlu diperhatikan.

Dalam artikel baru-baru ini saya menggariskan bagaimana masa di bawah ketegangan dan keletihan adalah dua yang paling penting, jika bukan satu-satunya komponen yang penting untuk merangsang pertumbuhan otot baru. Saya bercakap dalam artikel itu, satu khusus mengenai bagaimana untuk melaksanakan set drop untuk pembangunan jisim otot maksimum, tentang bagaimana meningkatkan beban adalah cara terbaik untuk meningkatkan ketegangan yang diletakkan pada otot anda latihan. Hari ini saya mahu melihatnya dengan lebih terperinci.

Alasan saya ingin melihat ini dengan lebih terperinci adalah kerana walaupun benar bahawa mengangkat berat berat akhirnya akan tumbuh otot yang lebih kuat dan pada gilirannya otot yang lebih besar, kita masih perlu melihat bagaimana kita melakukan repis tersebut untuk memastikan ia otot-otot yang kita tumbuh dan bukan hanya meningkatkan kekuatan tendon kita dan keupayaan kita untuk merekrut serat otot dengan lebih baik untuk melakukan rep yang rendah, lif maksima.

Mengangkat menggunakan ketegangan yang berterusan adalah sesuatu yang saya telah terima untuk menjadi perlu untuk mengekalkan tekanan pada otot pada setiap masa. Apabila bahagian peledak lif dikeluarkan maka beban diletakkan semata-mata pada otot. Kerana tempo perlahan ketika mengangkat menggunakan teknik ini maka manfaat dari bagian eksentrik lift juga diperbesar. Selain meningkatkan berat badan untuk meningkatkan ketegangan, apa lagi yang boleh dilakukan untuk membina otot?

Akhirnya saya mendapat untuk itu. Saya perlu melalui semua yang pertama di atas untuk memberikan konteks bahagian berikut, kerana semua perkara di atas masih berlaku, tetapi ia berfungsi otot kita di bawah garis panduan di atas yang merupakan langkah seterusnya yang perlu. Otot dibina dengan lebih kuat dengan meletakkan beban di atasnya dan kemudian mengangkatnya untuk rep atau beberapa orang.

Ya tendon akan terlibat, tetapi otot akan semakin kuat. Untuk benar-benar melihat keputusan yang kami perlukan untuk meletakkan beban pada otot itu dan mengerjakannya. Dengan itu saya maksudkan mengangkat berat untuk bilangan wakil yang berbeza-beza untuk menghasilkan tahap ketegangan dan keletihan yang berbeza. Saya bukan hanya merujuk kepada hypertrophy myofibrillar berbanding hypertrophy sarcoplasmic. Saya bercakap mengenai penjanaan protein otot baru dan kaedah yang boleh kita gunakan untuk merangsang mereka. Dalam kes ini, menggunakan julat rep yang berbeza akan mencapai matlamat yang terbaik.

Apa yang membawa saya kepada kesimpulan ini adalah satu kajian baru-baru ini yang berlaku ketika itu dilakukan oleh jabatan kinesiology Universiti McMaster di Hamilton, hanya satu jam di barat Toronto. Penemuan yang mereka buat adalah sejajar dengan semua perkara di atas, dan sebenarnya memberi tumpuan kepada unsur keletihan yang paling penting untuk merangsang dan mengumpul jisim otot baru. Penemuan mereka adalah selagi berat badan ditarik ke kegagalan, rangsangan otot baru adalah sama tanpa mengira berapa berat beratnya.

Ini bermakna bahawa melakukan set berat lima hingga lapan wakil pasti akan membesar otot-otot kita menjadi lebih besar selagi kita mengangkat sehingga kegagalan, tetapi ia juga bermakna bahawa set 15 hingga 18 wakil juga akan melakukan perkara yang sama. Ya serat yang berbeza akan dirangsang untuk mencipta protein otot baru dalam julat itu, tetapi itu adalah titik. Dengan mengubah rangsangan latihan untuk menampung pelbagai ulangan pada beban yang berbeza, kami akan meletakkan otot kami di bawah ketegangan yang berbeza, yang akan merangsang serat otot yang berlainan. Dengan melakukan ini, kita akan merangsang jumlah terbesar otot dengan meletakkan jumlah otot yang paling banyak di bawah ketegangan dan mewujudkan tahap keletihan yang paling tinggi dan paling menyeluruh.

Telah dikatakan pada banyak kesempatan bahawa pelbagai adalah rempah-rempah hidup. Dalam kes ini, bukanlah latihan yang semestinya perlu diubah, tetapi bilangan wakil yang diselesaikan semasa latihan yang perlu diubah. Sukar untuk membayangkan bahawa mengangkat berat ringan untuk lebih banyak wakil boleh membina lebih banyak otot, tetapi juga masuk akal. Bagaimanakah mengangkat berat berat yang sama untuk empat set memberikan rangsangan yang lebih besar daripada melakukan empat set gagal dalam julat rep yang sama sekali berbeza?

Selamat Mengangkat!

Like this post? Please share to your friends:
Tinggalkan Balasan

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: