心🥇KETOSIS Bahagian VI - Kebugaran Angela Salvagno & Fitness News

KETOSIS Bahagian III

Ia telah terlalu lama sejak drama siang hari KETOSIS telah di udara di sudut internet ini, jadi tanpa rasa sedih lagi, saya gembira untuk mengumumkannya kembali. KETOSIS bahagian VI dan VII, VIII dan IX akan dipaparkan di sini hari ini dan dua hari berikut, berehat untuk Quickie Ahad, dan diteruskan pada hari Isnin. Apabila anda bercakap saya dengar, dan saya dengan jujur ​​cuba membantu sesiapa yang berminat dengan maklumat yang mereka ada, sama ada dengan subjek diet ketogenik, atau sebaliknya. Di dunia hari ini interaksi saya dengan kebanyakan orang berlaku 99.9 peratus masa di twitter, jadi jangan ragu untuk meminta apa-apa yang anda mahukan lebih banyak maklumat di sana, atau di bahagian komen. Saya akan kembali kepada anda sebaik sahaja saya dapat. Saya tahu saya tahu-dengan persembahan!

Sepanjang perjalanan kami melalui masa dan ruang dan ke dalam galaksi yang ketosis, segala-galanya dari apa yang diet ketogenik, melalui bagaimana ia dilaksanakan telah diliputi dalam lima bahagian pertama. Sebenarnya, sesetengah laman web berita yang tidak diketahui namanya sangat menyukai mereka memutuskan untuk menyalinnya dari laman web ini dan menyiarkannya sebagai mereka sendiri! Seperti yang menyanjung seperti itu saya lebih suka maklumat yang dipaparkan di sini adalah untuk mereka yang melawat dengan setia bertentangan, anda tahu, dicuri. Sekali lagi saya melangkah jauh. Saya akan melakukan yang terbaik untuk terus memberi tumpuan untuk sepanjang masa, saya berjanji.

Sekarang semua orang pandai dalam semua perkara yang berkaitan dengan diet ketogenik, sudah tiba masanya untuk memperkenalkan beberapa variasi yang mungkin anda ingin cuba, kerana masing-masing berkesan untuk sebab-sebab yang berbeza. Bagi anda yang melawat sini, senaman atau latihan adalah bahagian penting dalam hidup anda. Sebelum kita dapat memahami apa yang menjadikan ketosis begitu berkesan apabila digabungkan dengan latihan, dan mengapa kita mungkin mahu memilih beberapa versi yang berlainan, kita perlu memahami apa yang sedang berlaku semasa latihan aerobik dan anaerobik. Apabila kita mempunyai semua maklumat di hadapan kita, kita boleh memilih yang terbaik untuk setiap kita, berdasarkan matlamat individu kita.

Terdapat empat jenis bahan api yang tersedia untuk tubuh kita semasa latihan. Mereka adalah glikogen, lemak, protein dan keton. Di bawah keadaan tidak ketogenik biasa, keton memberikan bahan api yang sangat sedikit semasa latihan. Semasa peringkat ketosis awal, tubuh kita boleh menggunakan sebanyak 20 peratus daripada keperluan tenaganya semasa latihan dari keton ketika dalam fasa penyesuaian. Seperti badan kita menyesuaikan diri dengan ketosis, nombor itu sebenarnya berlaku turun kepada kurang daripada 10 peratus. Seperti yang dapat anda lihat, terdapat keperluan badan kita untuk mencari sejumlah besar bahan api dari sumber lain, jadi saya akan menunjukkan kepada anda apa yang digunakan ketika kami melatih kedua-dua melakukan latihan kardiovaskular, yang aerobik, serta latihan berat badan, yang anaerobik. Perbezaan antara kedua-duanya adalah senaman aerobik dalam kehadiran oksigen, dan latihan anaerobik tidak memerlukan oksigen.

Hari ini saya akan memberi tumpuan kepada senaman aerobik, yang mana kita boleh menentukan secara mendalam sebagai latihan berterusan yang berlangsung lebih dari tiga minit. Dalam kategori itu, bergantung kepada cara anda melatih, saya ingin memasukkan perkara seperti latihan litar dan sprint. Apabila saya melakukan salah satu jenis latihan ini tidak ada berhenti. Ia hanya untuk latihan seterusnya, dan selalunya sesuatu seperti melangkau atau berlari digunakan sebagai tempoh rehat. Jika anda melatih seperti ini juga, maka anda tahu mengapa ia sesuai dengan kategori latihan aerobik dan anaerobik, tetapi sekali lagi saya mengetam.

Latihan aerobik bergantung kepada glikogen dari kedua-dua hati dan otot, serta lemak sebagai sumber bahan api utamanya. Semakin tinggi intensiti latihan, seperti litar berat atau larian, lemak yang kurang digunakan dan lebih banyak glikogen disukai. Terdapat satu titik di mana intensiti mencapai ambang laktik, dan pada ketika itu bahan api datang hampir semata-mata dari glikogen. Walaupun anda mungkin ketosis, penukaran protein ke glikogen melalui glukoneogenesis kekal rendah pada kira-kira 10 peratus, yang masih tidak ideal kerana kehilangan otot tidak pernah menjadi pelan.

Pada intensiti aerobik yang tinggi, kegunaan glikogen meningkat seperti yang telah dinyatakan, tetapi apa yang tidak dinyatakan adalah bahawa prestasi keamatan yang tinggi ini akan berkurangan disebabkan ketosis. Badan kita hanya tidak mempunyai cukup glikogen yang boleh digunakan untuk menjana latihan seperti ini. Saya tahu tangan pertama ini dan ini yang menyebabkan saya menyiasat dan bereksperimen dengan kombinasi yang berbeza. Saya akan pergi ke sistem saya yang saya gunakan termasuk bahan-bahan tertentu yang saya gunakan dalam ansuran akhir (untuk seketika), tetapi untuk sekarang saya ingin meneruskan apa yang berlaku mengenai penggunaan tenaga apabila kita mengangkat berat.

Latihan berat dapat ditakrifkan untuk keperluan kami kerana penggunaan rintangan yang berat yang berlangsung kurang dari tiga minit. Jika set pengulangan sangat berat, dan hasilnya, kisaran rep adalah agak rendah dan masa di bawah ketegangan adalah 20 saat atau kurang, maka tenaga akan dibekalkan oleh adenosine triphoshphate yang disimpan dalam otot. Jika tempoh masa yang dibelanjakan di bawah ketegangan adalah 30 saat atau lebih, maka tenaga perlu diberikan oleh glikogen. Ini menjadikan hujah untuk latihan karbohidrat sebelum latihan untuk memaksimumkan prestasi yang sah. Saya berkata untuk memaksimumkan prestasi, tidak memaksimumkan kehilangan lemak. Itulah perbezaan yang perlu anda lakukan apabila memilih laluan yang perlu diikuti dalam garis panduan diet ketogenik.

Seperti yang sangat jelas kepada kita yang mengikuti pusingan tahun, gaya hidup karbohidrat rendah yang merangkumi tempoh ketosis yang mendalam, ada beberapa perkara yang perlu dipertimbangkan. Terutama, titik utama perdebatan adalah apabila kita berlatih keras, seperti kebanyakan yang kita suka lakukan, tubuh kita lebih suka menggunakan glikogen sebagai sumber tenaga pilihannya.Ini adalah sumber pilihan tubuh kita semata-mata kerana ia merupakan sumber bahan api yang paling berkesan untuk memaksimumkan prestasi. Bercakap dari pengalaman, apabila saya ketosis mendalam dan latihan sepenuhnya berpuasa untuk meningkatkan kehilangan lemak, saya diakui cukup minggu berbanding di mana saya berkaitan kekuatan dan kekuatan pada diet yang mempunyai beberapa karbohidrat. Ia semua bergantung pada apa yang anda mahukan lebih banyak. Adakah lemak kehilangan satu-satunya perkara yang penting, atau kekuatan dan daya letupan yang lebih penting daripada yang lain? Itulah persoalan yang saya fikir setiap kita perlu dipertimbangkan sebelum mengisytiharkan diri kita berada dalam satu kem atau yang lain.

Masih jauh untuk dipertimbangkan adalah perkara seperti hormon. Hormon seperti testosteron dan hormon pertumbuhan manusia yang menyumbang kepada kehilangan lemak juga. Ini adalah hormon yang dilepaskan dalam jumlah yang lebih besar kerana kedua-dua tahap rintangan meningkat dan intensiti latihan dibangkitkan. Itu membuat saya berfikir tentang di mana titik kritikal mengenai kehilangan lemak dan keuntungan otot mengenai keadaan yang teraruh seperti ketosis, yang menakjubkan menggunakan lemak untuk bahan bakar dan juga sangat baik pada otot sparring. Namun, adakah mungkin ada kelebihan yang boleh digabungkan dengan menggabungkan kehilangan lemak dan otot bercerai dengan keluaran hormon yang lebih tinggi, walaupun karbohidrat diperlukan untuk menjana output, yang secara positif akan memberi manfaat kepada matlamat kehilangan lemak dan keuntungan otot? Kami akan melihat ke hormon lebih jauh esok, dan cuba untuk mendapatkan apa perubahan yang boleh kita lakukan untuk memperbaiki ketosis. Adakah terdapat tweak diet yang boleh dibuat untuk meningkatkan kesan positif gaya hidup ketogenik? Sehingga esok kemudian,

Selamat Mengangkat!

Like this post? Please share to your friends:
Tinggalkan Balasan

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: