微 🥇 Serakit leher, bagaimana untuk mengelakkannya dan merawatnya | Gaya hidup

Jaga postur anda untuk meningkatkan penampilan dan kesihatan anda

Apabila kita merujuk kepada a sakit leher Segera imej menggerakkan bahu kembali atau menjatuhkan kepala ke sisi seolah-olah mencari bantuan datang ke fikiran, tetapi perkara pertama yang perlu kita ketahui adalah apakah sebabnya kesakitan itu.

Tetapi untuk ini kita perlu tahu pada dasarnya struktur leher dan bagaimana ia berfungsi.

Punca kesakitan leher

Sebab utama adalah berasal dari otot dan osseous. Otot boleh dikontrak untuk pelbagai sebab (misalnya, masalah emosi).

Apabila kontrak ini berpanjangan pada waktunya, ia akan menyebabkan penarikan balikotot memendekkan dan ini pada gilirannya memaksa pada tulang dan permukaan bersama vertebral menukar posisi dan berhenti pemasangan betul seperti teka-teki dengan kepingan yang diletakkan salah.

Sebenarnya masalah yang timbul dari sakit leher pada prinsipnya tidak boleh melampaui pening, kerana kekurangan mungkin pengairan ke otak (Darah kecil tiba).

Kesan lain yang mungkin, tidak menyenangkan dan agak tidak selesa, akan menjadi berdengung di telinga, mual, ketidakstabilan, mati rasa di tangan dan bahkan kehilangan pengetahuan sesaat, antara lain.

Bagaimana untuk melawan sakit leher

• Jika penyebabnya adalah kontraksi, urut dan senaman lembut sangat membantu.

• Sekiranya doktor menentukan bahawa terdapat kekurangan otot,latihan fleksibiliti (pemanjangan) dan mobiliti mereka adalah tunjang rawatan.

• Jika kita menambah sebarang sebab sebelumnya osteoarthritis atau masalah dalam cakera, kita mesti melengkapkan perkara-perkara di atas dengan latihan kekuatan leher kita (tanya seorang jurulatih peribadi khusus).

Bagaimanakah saya dapat mencegah sakit leher?

Ingat bahawa apa-apa tindakan harus diawasi oleh profesional yang berkelayakan, ini adalah beberapa tip kecil yang dapat membantu anda.

• Lakukan latihan mobiliti leher harian.

• Menguatkan secara berperingkat semua otot leher.

• Memanjangkan otot-otot di kawasan itu.

• Secara teratur menerima urutan pada titik ketegangan.

Melindungi leher ketika melakukan crunches

Ia agak biasa untuk mencari atlet yang mengadu sakit leher selepas melakukan perut.

Jelas sekali ini kerana teknik kami tidak mencukupi, dan menjadi bahagian yang lemah, apabila melakukan latihan perut (biasanya pengecutan atau yang serupa) berkali-kali kita boleh mengalami masalah kekuatan dengan leher dan tidak banyak dengan perut.

Untuk mengelakkan ini, jika mungkin dengan bantuan jurulatih atau monitor, kita sepatutnya dapat menguasai teknik ini untuk memegang leher dan tidak memaksa dengan senaman penuh ini.

Like this post? Please share to your friends:
Tinggalkan Balasan

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: