女🥇The Pulldown Vs The Pull Up - Fitness Angela Salvagno & Fitness News

5 Peraturan Pemakanan Yang Baik Seperti Emas

Sekarang bahawa saya telah melihat dua latihan paling jelas, yang menjadi jongkok dan deadlift, dan mengadu mereka terhadap akhbar kaki dan deadlift sumo masing-masing, masuk akal bagi saya untuk meneruskan perkembangan logik dan melihat apa yang saya akan pertimbangkan latihan ketiga dalam triumvirat latihan yang paling penting: pull up. Penulis-penulis di sini di L & S membahaskan kepentingan latihan di atas baru-baru ini, dan hari ini, seperti yang saya lakukan akhir-akhir ini, saya akan mempersoalkan nilai pulldown vs pull up.

Punca, atau jongkong badan atas seperti yang kadang-kadang dipanggil, dianggap sebagai latihan atas badan tertinggi. Kedua-dua tarikan dan pulldown itu merekrut latissimus dorsi, yang merupakan otot terbesar di bahagian belakang. Otot bantuan yang diperlukan untuk menyelesaikan kedua-dua latihan ini termasuk trapezius, rhomboids, deltoids, bisep dan antratus serratus. Tarik up juga memerlukan bantuan dari abdominus melintang dan obliques untuk menahan swing tubuh anda bolak-balik sepanjang pergerakan. Jika kita melihat kepada otot-otot yang direkrut untuk berjaya menyelesaikan setiap senaman, maka tarik kemenangan. Sekiranya kita melihat senaman yang terbaik membangunkan otot tertentu, maka kita perlu melihat lebih jauh sebelum kita dapat membuat kesimpulan yang paling sesuai dengan matlamat individu kita.

Biar saya nyatakan bahawa artikel ini tidak termasuk versi crossfit dari pull-up, yang pada dasarnya adalah satu gerakan berayun besar dengan menarik menarik yang terlibat. Artikel ini berpegang pada versi tradisional kedua-dua latihan, yang bermaksud penggulingan liar yang liar juga bukan sebahagian daripada perbualan ini kerana keseluruhan tumpuan otot terlibat perubahan apabila badan atas tidak dipertahankan dalam kedua-dua latihan.

Lats adalah otot yang sangat penting sejauh berfungsi. Peranan mereka adalah untuk membantu anda menyeret benda berat ke arah anda, untuk menarik sesuatu dari bawah (pulldowns) atau tarik diri anda (pull up). Seperti yang disebutkan di atas latissimus dorsi adalah otot terbesar belakang dan otot utama yang terlibat dalam kedua-dua pergerakan. Lats bermula di bawah bilah bahu anda dan pergi ke bawah ke belakang kami. Otot ini sangat penting bukan sahaja berfungsi secara fizikal tetapi juga estetik. The v-taper yang kita semua bekerja ke arah sangat beraksen oleh bentuk v literal yang dicipta oleh lats yang maju, berubah. Ini bermakna jika estetika adalah keprihatinan anda, kita perlu tahu cara senaman yang terbaik untuk mengembangkan otot ini.

Ini boleh dijawab sebahagiannya dengan cara yang sama yang kita gunakan untuk menentukan yang lebih baik, jongkok atau akhbar kaki dan itu adalah jenis badan. Mereka yang paling sesuai untuk memanfaatkan sepenuhnya semua tarikan yang ditawarkannya cenderung ringan. Saya tidak bermaksud sungguh-sungguh kerana terdapat banyak individu yang berotot yang cemerlang di pull-up, tetapi saya masih belum lagi melihat seseorang yang berotot kuat, atau orang yang sangat berat, melakukan satu set yang menarik. Penurunan jauh lebih sesuai untuk pengangkat berat badan yang lebih berat atau pemula dalam kebanyakan kes. Stack berat menawarkan kelebihan memilih berat yang mencabar yang boleh diselesaikan dengan bentuk yang betul. Penarik tidak menawarkan kelebihan seperti itu.

Dalam pencarian saya untuk pemenang yang jelas untuk menjalankan latihan otot lats lebih baik saya datang tanpa tangan. Saya rasa tiada siapa yang mahu melekat elektrod kepada beberapa pembina badan dan minta mereka melakukan setiap senaman untuk melihat siapa yang merekrut lebih banyak latissimus dorsi. Saya sebenarnya terkejut dengan ini. Sekiranya sesiapa yang membaca ini mengetahui sebarang kajian mengenai perkara ini, sila teruskan saya, saya akan sangat menghargainya.

Cara terbaik untuk menjawab soalan ini (tanpa sains) adalah melihat tarikan itu sebagai senaman berbilang bersama, gabungan dan pulldown yang benar sebagai lebih daripada satu latihan pengasingan. Saya tahu secara peribadi saya pada dasarnya boleh mengeluarkan semua otot bantuan ketika melakukan pulldowns tetapi saya bergantung pada semua kekuatan saya yang tersedia untuk melakukan set up pull yang bersih. Ini sebahagiannya menjawab soalan saya sebagai latihan pengasingan yang baik boleh menjadi sangat berkesan dalam membina massa untuk jurulatih canggih seperti pergerakan kompaun boleh membina massa untuk pemula atau penengah pengantara. Yang meninggalkan kita di mana?

Nah, mari lihat pada tarik naik seperti yang kita akan squats atau deadlifts. Mereka berdua adalah pembina massa besar yang hebat, begitu juga tarikan. Kita boleh melihat pulldown dengan cara yang sama seperti yang kita akan tekan kaki atau deadlift Romania. Akhbar kaki boleh mengasingkan kuad (kerana menghapus kekuatan belakang yang rendah dan keseimbangan yang diperlukan untuk mencangkung secara betul) dan penguasa mati Romania boleh mengasingkan lebih banyak kembung (itu adalah hamstring yang lebih benar dan pembina glute daripada bangunan bangku belakang) , sama sekali pulldown boleh lebih baik mengasingkan lats.

Ini bermakna apa yang saya minta, anda bertanya? Pilihannya jelas. Adakah kedua-duanya. Sekiranya anda mencari untuk membina jisim dan kekuatan badan pada bahagian atas maka daya tariknya adalah untuk anda. Sekiranya anda ingin menambahkan lebih banyak saiz lat dan mengetuk lebih terperinci ke dalam punggung anda, maka pulldown adalah latihan yang saya cadangkan anda memberi tumpuan. Belum lagi jenis badan anda serta pengalaman mengangkat anda juga akan membantu menentukan tindakan terbaik untuk anda ambil. Secara peribadi saya flip-flop antara kedua-dua latihan memberi tumpuan lebih kepada satu atau yang lain pada masa yang berlainan. Seperti semua perkara dalam kehidupan dan bina badan, pelbagai adalah kunci kepada perkembangan otot dan menjaga sesuatu yang segar. Sehingga masa depan kawan-kawan saya,

Selamat Mengangkat!

The Squat Vs The Leg Press

Vs Sumo Deadlift tradisional

Tarik Vs The Pulldown

The Bench Press Vs The Dumbbell Fly

The Standing Vs Duduk Penekan Atas

Crunches Vs Planks: Latihan Terbaik Untuk Abs Ripped

The Deadlift Vs The Pull Up Vs Row Barbell

EZ Curl Bar And Curlers Curls Vs Barbell And Dumbbell Curls

Pergerakan Pengasingan Vs Kompaun

Free Vs Machines Percuma

Dips Vs Bench Press: Latihan Bangunan Dada Terbaik

The Romanian Vs Stiff Leg Deadlift

Whey Vs Casein

Dips Vs Close Grip Bench Press Vs Skullcrushers

Bench Press Vs Pull-Ups Vs Shoulder Press – Lif Upper Body Upper

Squats Vs Deadlifts – The BEST Lift

Squats Vs Deadlifts – The BEST Lift 2

Squats Vs Deadlifts – The Best Lift 3

Like this post? Please share to your friends:
Tinggalkan Balasan

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: